مسکل ابی شدن صفحه تلویزیون

علت آبی شدن تصویر تلویزیون های LED

یکی از عیب های شایع که در تلویزیون های جدید به وجود می آید آبی شدن صفحه تلویزیون می باشد. این مشکل باعث می شود که رنگ های دیگر به درستی نمایش داده نشوند و کیفیت تصویر به شدت کم می شود. حال این سوال پیش می آید علت این خرابی چیست؟

  • اولین موضوعی که باید بررسی شود، تنظیمات تصویرتلویزیون می باشد، اگر از دستگاه های ورودی استفاده می نمائید، تلویزون را روی حالت DTV یاATV  قرار دهید اگر در این حالت تصویر تلویزون شما خوب و بدون مشکل بود مشکل از کابل رابط دستگاه ورودی ویا هماهنگ نبودن رزولوشن تلویزیون و دستگاه ورودی می شود.
  • ضربه خوردن یا تحت فشار قرار گرفتن پنل تلویزیون باعث ایجاد مشکل در تصویر تلویزیون می شود. هنگام جا به جا کردن تلویزیون دقت کنید که صفحه تلویزیون دچار آسیب نشود. هرگونه ضربه یا فشار باعث بهم ریختگی تصویر تلویزیون می شود، در این حالت هزینه تعمیر مقرون به صرفه نیست.
  • ممکن است مشکل ابی شدن تصویر از لامپ های پشت تلویزون موسوم به بک لایت(back light) باشد جهت اطمینان از این موضوع کافی است از شیار های پشت تلویزون به داخل نگاه بیندازید نور دیده شده از پشت باید سفید یخی باشد اگر نور به صورت ابی و یا بنفش بود لامپ های پشتی خراب بوده وباید تعویض گردند، کار تعویض بک لایت کاری تخصصی و بسیار حساس می باشد،اکیدا توصیه مشود این کار را به تعمیر کارن ماهر و باتجربه واگزار نمائید، میتوانید کار تعمیر تلویزون خود را با اطمینان به گروه طراحان الکترونیک واگزار نمائید.

راه های تماس با ما:

01144854186

ویا با پر کردن فرم تماس منتظر تماس همکاران ما باشید

محدوده خدمات ما شهر های استان مازندران امل -بابلسر-محموداباد-سرخرود-فریدونکنار-بابل

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *